Sidor

söndag 22 april 2012

Knäskyddsskydd

Eftersom derby innehåller en hel del fall och fallträning och vi inte "får" lämna märken i hallarna åker vi med knäskyddsskydd. Oftast avklippta strumpor eller benvärmare som dras ovanpå knäskydden. Jag personligen tycker det är lite ironiskt att eventuella märken efter knäskydden är ett problem med tanke på allt handbollslim och limavtryck hallarna är täckta i men det är en liten annan diskussion (ärligt?). En av rookiesarna (Atomic Ant!) stickade en liten "sköld" till capen på hennes knäskydd. Det såg mycket finare ut, man slipper bekymra sig över att dra över skyddsskydden (som glider ner hela tiden efter fall) plus att det är inte lika varmt (=mindre svett, mindre "skyddlukt"). Jag väntade lite för att se hur sticksköldarna höll för slitaget av ett par träningar och faktiskt helt okej. Bättre än benvärmarna som jag har verkade det som, som får minst ett nytt hål per träning. Därför bestämde jag mig för att virka ett par egna. Tog lite garn jag hade hemma. Det blev svart. Jag har ett jättefint grönt garn men det är också rätt soft och tunt så det fick bli det svarta istället (förhoppingsvis håller det bättre eftersom det är grövre och tätare). Jag tror att Atomic Ant som gjorde sina sköldar fäste sina runt capen, jag valde dock att lyfta på mina caps och sy fast bakom/ runt om capen och sedan trycka tillbaka dem. Eftersom jag aldrig lyft på mina caps så är kardborrebanden sjukt bra fortfarande och trots trådarna som ligger bakom capen fäste de riktigt bra igen.

Idag är söndagsträning så vi får se hur de håller för slitaget. Det tog inte så himla lång tid att virka, lite tricky i början att försöka komma på mönstret så formen blev så bra som möjligt men eftersom det är nedskrivet nu blir det inte svårt att producera ett par stycken reserver.

2 kommentarer:

Slayla K sa...

Åh! Bra jobbat! Vill du dela med dig av mönstret? :) Har också tänkt göra mig ett par (när jag får tummen ur, eeh).

One Woman Army sa...

Absolut, kan lägga upp det på bloggen framöver :)