Sidor

onsdag 2 november 2011

Meet: One woman army



Namn: One Woman Army a.k.a röven

Bakgrund: Infödd göteborgare. Utbildad gymnasielärare i svenska/ samhällskap men studerar just nu ett masterprogram i pedagogisk forskning och hankar mig fram på extrajobb. Hyser diffusa planer om att bli arbetslös akademiker och/ eller ta över världen. Whatever happens first. Ingen erfarenhet av lagsporter alls pre-derby, pysslade istället med yoga och annat flum (luv it!). Nörd i själen, älskar tv-serier/ filmer, har för många katter och för mycket böcker. Favoritbandet är Dark Tranquillity och mitt främsta (bästa!) personlighetsdrag är att jag gillar att uppröra mig över saker och ting och raljera ändlöst. Jag gillar också kakor. Och rövar. Ehum.
 
Jag hittade till Roller derby genom:
Röda tråden: Whip it-->*läser allt möjligt om derby jag hittar online men känner mig fortfarande feg och osäker*--->onlinepepp från denna bruttan--->utomhusrull i somras med the M&Ms--->GBGRD aug 2011. Gick från att tänka att herrejävlar det här klarar jag aldrig till att köpa skates på kanske två månader. Efter massor med youtubedregglande på roller derbyklipp vågade jag mig äntligen ut och åkte på parkeringar/ cykelbanor lite varstans (älskar att åka utomhus) och så blev det som det blev.

Min favoritdel av roller derby är: Utmaningen! Spelet! Tjejerna! Rullandet! Mycket av charmen för mig är att det är en gräsrotsrörelse med (nästan) bara tjejer där vi fixar allt själva. Hade sporten redan varit etablerad hade jag säkert tvekat. Att bygga någonting från grunden däremot, vilken känsla. Att dessutom få chansen att driva den här bloggen och sprida vidare derby till andra freshies - yej!

Planer för framtiden: Blocking baby...all the way. Bli starkare, uthålligare and kick ass!

Råd till andra freshies:
Köp ordentliga knäskydd från början! Dina knän kommer tacka dig efteråt. Fixera inte vid result, det är okej att misslyckas i början så länge man reser sig upp och försöker igen! Och igen och igen och igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

...och igen och igen och igen!! Du är bäst!! /Hemlig beundrarinna